Ugadi

För er som inte vet så ligger min stad, Bangalore, i staten Karnataka. Idag är det en helgdag i hela landet, i Karnataka kallas dagen för Ugadi. Ugadi är första dagen på det nya året, det är alltså Nyårsdag här idag.. Så igår måste det då ha varit nyårsafton, fast det är bara idag som det firas... Anledningen till att jag nämnde min stat Karnataka är för att folk från andra stater inte ska tro att jag är okunnig vad gäller denna högtid. Till exempel så heter samma högtid, Gudi Padwa, i Maharashtra...

Så om en stund drar jag mig nog ut för att se om den firas på gatorna, vilket jag i och för sig tvivlar på, men det finns ju inte så mycket att göra hemma, så lika bra att hålla sig ute och hoppas på lite festligheter..


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0