Vad har folk emot kärlek?

Tänk er att ni blir kär. Ni träffar en kille/tjej som är helt underbar och som ni vill spendera resten av livet med (åtminstone kanske det känns så just då). Ni umgås dagligen och allt är underbart. Men eran kärlekshistora måste hållas hemlig. Inte under några omständigheter kan den berättas för föräldrarna. Ringer han/hon när ni är hemma låtsas ni att det är en kompis, namnet på eran kärlek i mobilen, är ett namn av samma kön, han/hon kan aldrig träffa dig hemma, lögner till föräldrarna om att ni ska plugga, eller vara hemma hos en kompis, gå på bio när ni egentligen ska träffa henne/honom, ni måste träffas på platser där ni vet att föräldrarna eller föräldrarnas kompisar, eller någon som kan skvallra inte befinner sig,ni håller inte handen på offentlig plats, av rädsla för att möta någon som kan skvallra.

Tänk er sedan, att av någon anledning, har någon sett er ihop. Ett ögonblick där ni står lite för nära varandra, ett ögonblick när ni kollar varandra extra länge i ögonen, en smekning längs ryggen, ja vad som helst. Ni inser att föräldrarna kommer få reda på det. För att inte göra det värre, bestämmer ni er för att berätta själv. Kan ni tänka er konsekvenserna? Ödesdigra.

Du får inte tillgång till din egna mobil, ingen annan telefon, inget internet, inte prata med vänner, du blir tagen ur skolan, absolut ingen kontakt med killen/tjejen som du älskar, inga vänner får komma hem till dig, du lämnas inte ensam en sekund, du får flytta hem till föräldrarna om du inte bodde där innan. Kärlekshistorien får ett abrupt avslut som ni inte ens i eran vildaste fantasi kunnat ana. Och det där ögonblicket, när ni blev tagna "på bar gärning" kommer ni länge ångra. Varför var vi på den platsen? Varför just då? Varför tog du min hand? Varför kollade du mig så kärleksfullt i ögonen? Varför smekte jag din rygg? Varför var dem där just då? Varför jag?

Ett mycket vanligt problem bland min generation i Indien. Jag vet att det finns i andra länder också, även Sverige. Men när man ser det på nära håll, känns det så tragiskt. Vad har dessa föräldrar emot kärlek? Jag tror, och hoppas innerligt att min generations barn får det annorlunda. Min generation vet ju hur det är att inte få vara med sitt livs kärlek. Varför ska de inte unna sina barn det som de själva inte fick? Man vill väl sina barn det bästa?

Stackare ♥




Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0