Äntligen Internet

Jag har varit så upptagen att jag knappt har haft tid att äta! De senaste dagarna har verkligen varit stressiga. Har uppdaterat lite då och då, har väntat på att internet skulle fungera igen, det har inte funkat sedan jag flyttade hit i måndags...

Måndag - första dagen på jobbet. Roomie körde mig, så jag slapp åka buss och det gick väldigt fort att komma fram. Alla var trevliga, presenterade sig och visade mig runt. Jag har ju varit här ganska länge nu så att ni kanske tror att jag är bra på indiska namn. Ja, ganska. Men nu är jag mer söderut än vad jag har varit tidigare och jag hör helt nya namn helt ålötsligt. Det är skitsvårt att lära sig alla namnen nu, och det kommer dröja en evighet..
En man på jobbet gillar jag inte alls, tyvärr så har jag inte så mycket att säga till om, då det är väldigt hierarkiskt och han är högre uppsatt än mig. I alla fall, jag fick fylla i lite papper, gick husesyn i några hotellrum, käkade lunch, drack te och fick lära mig lite grann om jopbbet. Roomie kom och hämtade mig klockan sex och vi åkte hem. Väl hemma så skulle jag packa alla mina saker så att jag kunde flytta. Vi skulle ta två rickshaws jag och roomie, för hennes bil var det gift i, då det kommit in en råtta. I alla fall så fick vi tillslut tag på två och vi åkte iväg. Roomie skulle följa efter mig, då hon inte visste exakt vart jag bodde. Men, hon försvann. Och hon hade min väska med pengar och mobil i! PANIK, innan jag kom på att jag kunde ju låna nya roomies mobil och ringa min.. Gamla roomie kom tillslut fram och vi lastade in alla saker i rummet. Vi gick ut och åt middag tillsammans och sen var klockan så mycket att jag var tvungen att gå och lägga mig..

Tisdag - Andra dagen på jobbet. Jag insåg att det inte finns alls mycket att göra, och jag kände mig redan uttråkad. Det bästa på hela dagen? Att jag fick speciell mat! Jag slipper äta indisk matsalsmat och får istället mat tillagad i den fem stjärniga restaurangen. Om folk var avundsjuka? I think so! Lämnade jobbet runt sex, men var inte hemma förrän halv nio då jag var tvungen att handla mat och andra grejer. Lagade mat så fort jag kom hem, kände mig tvungen till att vara lite social, fastän jag bara ville duscha och packa upp mina saker. Inte förrän halv två kom jag i säng, och somnade kort därpå.

Onsdag - vaknade halv åtta, gjorde mig iordning, käkade frukost och gick ut i jakt på att finna en butik som fixar passfoton. Klockan 10 hade jag korten i min hand! Åkte sedan till FRRO tillsammans med en kollega för att registrera mig. Jag var där halv elva, och åkte därifrån strax efter tre. Behöver jag komma tillbaks? Oh yes! Det fattades tydligen några papper, vilka vi försökte fixa, men det fungerade inte. Så de ska jag förhoppningsvis få imorgon, vilket betyder att jag ska dit på fredag morgon igen.. En kompis ska dit på fredag också, så det passar ju perfekt i så fall att åka med honom... Så jag åkte direkt från FRRO hem. Blev överlycklig när nya roomie berättade att internet fungerar.. På kvällen var jag på ett Farewell party, min tyska kompis Sebastian ska åka hem, dock var detta bara förfesten. Efterfesten blir av nästa lördag. Han ska nämligen till Thailand imellan, innan han åker tillbaks.. 

Torsdag - Idag har jag tagit det ganska lugnt faktiskt. Sov ut ordentligt, ungefär 7 timmar, vaknade vid sju och drog till jobbet runt åtta. Hade svenska lektion, och hindi lektion, lite olika rollspel och god lunch. Så dagen gick faktiskt ganska snabbt. Kom hem halv åtta, lagade middag, snackade med roomies och nu väntar jag på att Sam-roomie ska komma och hämta mig så vi kan äta glass tillsammans. Innan dess ska jag försöka packa upp lite grann, är fortfarande inte klar med det.. 


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0