Jag vill inte jobba!

Hade det inte varit för att jag måste det för att få pengar och stanna kvar i landet, så hade jag inte arbetat. Kanske en dag eller två i veckan, men det hade räckt gott och väl. Det finns ingen tid till någonting längre, när man måste gå upp tidigt och sedan kommer man hem ganska sent! Inte nog med det, så har jag ju nu börjat träna också, så då har jag ännu mindre tid på kvällarna, idag var jag tillexempel klar med jobb, träning och middag klockan halv tio! Vad ska man göra då? Jag tvingade faktiskt över roomie så vi kunde sitta och snacka lite, men utöver det hinns ju ingenting annat med. Om jag är duktig och går upp klockan sex på morgonen för att träna, så får jag ju mer tid på kvällen, men vem orkar gå upp så tidigt?!

Nej, vi får allt se hur det blir med allting.. Torsdagar är för tillfället mina lediga dagar. Tråkigt att vara ledig när ingen annan är ledig, och ännu tråkigare att jobba när alla andra är lediga. Men helgerna är ändå ganska softa, finns inte mycket att göra där så man kan tjöta, kolla på film, surfa osv.. Fick ett samtal i dag på jobbet, av en annan svensk tjej. Det verkar som att jag ändå har det ganska bra här, så jag ska väl egentligen inte klaga, men man vill ju alltid ha det bättre, vad gäller allting!

Nu är klockan halv tolv! Det blir nog sovdags nu, så jag orkar gå upp klockan 7 imorgon igen.. Det blir ännu mer träning på jobbet, usch vad tråkigt det är att vara ny, inte kunna något och behöva lära sig en massa. Jag vill bara kunna allting och vara bra på det jag gör. Men det kommer ju så småningom, man kan ju inte kunna allting med en gång..


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0