Buss i Bangalore

Jag är nu en mycket (!) erfaren bussresenär här i Bangalore... Dagligen blir det två turer, eller fyra om man räknar med de två bytena jag måste göra. De som är mest irriterande är de små tjocka tanterna som knör utan att bry sig och tror att de äger all plats i världen. Snäll som jag är så flyttar jag ju på mig också! Ungdomarna har åtminstone lite hyfs och säger förlåt och ursäkta mig, men inte de tjocka tanterna minsann.

Något jag aldrig trodde jag skulle göra är att hoppa på bussen i farten (bussen körde kanske 5km/h, men ändå!)eller hoppa på en buss som är så knökfull att jag håller i mig i en stång, och hänger utanför bussen! det är väl sådant som händer när man är erfaren, då vågar man lite mer ;).

Sen har vi de helt galna busschaufförerna. Ibland råkar man ut för dessa och även de verkar, som de tjocka tanterna, bara bry sig om sig själva. De har säkert ingen aning om att flera tiotal människor står i bussen, och bränner därför på i 60 över kurvorna och 120 över guppen! Och jag, som knappt når upp till de där handtagen i taket, kan ju lätt falla ur bussen, då dörren i princip alltid är öppen.


Idag råkade jag ut för både tjock tant och galen busschaufför, i en och samma buss! Skönt att jag är hemma nu, ska vila upp mig efter en galen busstur och förbereda mig mentalt inför morgondagens.. =)


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0