Jag har några talanger...

Och de är sällan jag skådar dem här i Bangalore, men igår lyckades jag! Jag var så sugen på Papa Johns pizza, de som serverar smält vitlökssmör till pizzorna.♥ Men deras pizzor är inte de bästa, utan då är Dominos mycket bättre. Så jag hade planerat att enbart köpa smöret på Papa Johns. Jag förberedde mig mentalt, med många förklaringar och ursäkter, och steg tillslut in. De kollade på mig som om jag vore knäpp, till en början, men sedan började jag att försöka övertala. Jag fick prata med någon som var högre uppsatt än första personen, han sa tillslut ja, och det var då dags för prutningen.

En mini burk kostade 25 rupees. Jag ville ha två burkar, och jag ville att de skulle fylla på dem så de var helt fulla. Okej, då ville jag få två fulla brukar för 40 rupees. Ganska så dyrt, men vad gör man inte för att stilla sitt behov. Sedan började han pruta själv, åt fel håll! Så det slutade med att jag kom ut med 4 fulla burkar och en halvfull burk för 50 rupees. Vad jag ska göra med allt vitlökssmör är en mycket bra fråga!


Comment
Postat av: Lisa

Hur gick det till?? Du lyckas alltid med allt du gör!!

Pratade med Martin förut, han har fått 3 nya indiska kollegor på sitt jobb. De skall tydligen vara här under 3 månader så han hade visat de runt på stan idag. Jag tipsade om den där indiska livsmedelsaffären på Hisingen, du vet där man kan hyra indiska VHS filmer i kassan :-)



Imon åker vi ner till Skåne!



Kram Lisa

2011-02-24 @ 20:45:08
Postat av: Sara

Haha, antingen så fattar de inte vad jag menar eller så gillar de mig.. Det brukar vara då jag får som jag vill! Jag läste något om indier på facebook, vad kul! De kommer säkert att gilla den där butiken, det kommer vara lite som IKEA är för oss! A home away from home, typ..



Kram

2011-02-25 @ 11:01:51
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Wilda

Haha. Klockren prutning! alskar det har landet nar man bara behover fraga nan annan eller pa ett annat satt for att fa precis vad man vill! Gillar att du skrivit "din fina namn" what is your good name! indieninternskamt pa den!

2011-02-25 @ 14:45:43
URL: http://wildanilsson.se
Postat av: Sara

Haha, du är rolig du!



Visst är det helt underbart att man kan få som man vill här! På ett eller annat sätt brukar det alltid gå...

2011-02-25 @ 17:09:27
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Wilda

Så sant! Eller så anländer ungefär det man ville ha 3 timmar senare... :P

2011-02-27 @ 15:05:31
URL: http://wilda.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0