Jobbet

Vi har knappt några elever på jobbet nu, det blir ganska så långtråkigt då.. Finns inte så mycket att göra förutom att göra nytt material till eleverna, och det kan lätt bli lite långtråkigt och så måste man ha en massa fantasi för att hitta på, och den tappar man ju ganska så snabbt..

Och nu börjar jag tröttna på all mat som jag äter ute, så jag flyttar och får ett nytt kök i helt rätt tid. Det ska bli så skönt att kunna äta lita pasta med god kyckling och lite kycklingbiffar och så.. Undra om jag får till någon bra brunsås också! Mmm, kycklingbiffar, brunsås och kokt potatis, gud så gott... Jag får bjuda mina kompisar på "äkta" svensk mat, undrar om de gillar det.. Jag kan väl redan nu säga att jag behöver säkert ställa fram starka kryddor på bordet så det smakar någonting för dem.. Jag såg förresten häromdagen, en pytteliten paket med vispgrädde som kostade 40 kronor! Sjukt dyrt är det med utländska varor här..


Comment
Postat av: Ella

Kycklingbiffar? Det har jag aldrig ätit, men låter gott! skönt att du kommer kunna laga egen mat snart! =)

2011-02-16 @ 17:17:06
Postat av: Sara

Ja, men du vet typ pannbiffar fast gjort av kycklingfärs... Det finns inte så mycket köttfärs här. Men det blir säkert lika gott med kyckling, tror det smakar ganska likt! Japp, riktigt skönt ska det bli med ett kök.. När kommer du och hälsar på mig??? =)

2011-02-17 @ 04:06:20
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Ella

Jaha, det är bristen av köttfärs som gör att det blir kyckling istället =)

Hehe, jag vet itne det Sara. hur länge stannar du i Indien? =)

2011-02-17 @ 10:37:12
Postat av: Sara

Japp, brist på köttfärs =(

Jag kommer vara här länge, länge! Så det är bara att komma... Kom snart, det är jättekul här! =)

2011-02-17 @ 15:09:32
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0