Otur

Jag skulle precis hoppa in i en rickshaw imorse när min älskade 100rs sandal gick sönder! Jag fick snällt traska hem igen, barfota på ena foten för att få på mig ett par hela skor. När jag kom ut igen hade jag problem med att få en rickshaw. Ingen ville köra mig. Jag stod och diskuterade med en chaufför (eller ja, vi diskuterade på våra egna språk) så tillslut kom det fram en polis som skulle medla. Det gick bra, och han körde tillslut iväg med mig i!

Som vanligt tog jag bussen hem. Vilket idag bara tog en halvtimme.. Det är ganska så roligt att åka buss, för man ser hur förvånade alla indier blir när en liten vit tjej står och knör tillsammans med alla andra. Det är säkert inte så vanligt.. Här hemma har jag inte gjort många knop idag, skönt att bara få ta det lugnt ett tag.

På lördag börjar jag min magdans, det ska bli så roligt! Jag kanske ska försöka träna lite grann innan, för de flesta indier har lite mer rytm i kroppen än vad jag har! Ska nog youtuba lite magdans och härma....


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0