Strömlös

Lagom till att jag kom hem igår så började det att ösregna.. Smått förvånad, då jag trodde att det inte skulle regna någonting. Strax efter att regnet kom, försvann strömmen. Strömmen hade inte ens kommit tillbaks när jag lämnade lägenheten igår! Så där satt jag, min granne och en kompis, i mörkret, utan datorer och utan något ljus... Hittade tillslut en tändare så vi kunde tända ett endaste litet ensamt ljus..

Det fanns inte så mycket annat att göra än att sova tidigt, vilket i och för sig var väldigt skönt, då jag har sovit ganska dåligt på sistone. Det var verkligen skönt att jag hade sällskap, annars hade jag varit skiträdd. Ute kunde man ju inte heller vara då det regnade som bara den.. Jag gjorde misstaget att visa att jag var lite rädd, så de försökte skrämma upp mig hela kvällen genom att berätta läskiga saker, låtsas bli rädda för ljud, lämna mig ensam i rummet etc... Det var tydligen strömlös i hela Koramangala, och många elever hade upplevt samma... Nu hoppas jag att strömmen är tillbaks hemma, men det vet man ju aldrig.

Snart måste jag börja packa! Åh, vad skönt det ska bli med en riktig lya....


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0