Attackerad

Oh my God! Det här är helt sjukt. Trodde aldrig att något sådant kunde hända, jag hade fel, och nu är jag lite rädd!

Jag satt högst upp på takterassen och solade. Jag satt på min handduk, framåtlutad över min bok med håret i en slarvig knut på huvudet. Helt plötsligt känner jag att något i håret, typ att någon tar tag eller som att någon puttar håret framåt. En microsekund senare ser jag en stor, stor hök! som flyger lågt framför mig. Jag blev attackerad av en mega rovfågel! Han måste ju ha trott att mitt hår var en råtta (tack höken, nu fick jag det bekräftat att jag har råttfärgat hår). Han måste ju ha haft span på mig ett bra tag där, hur kunde jag inte ha sett honom innan. Sjukt läskigt, så jag packade ihop alla mina saker och gick hem!

Hur ska jag nu kunna sola? Det måste ha varit på grund av hur jag hade håret, eller vad tror ni? Hela jag kan ju inte se ut som en liten råtta i alla fall... Allvarligt, hur störd är den där fågeln som tror att jag skulle gå runt med en råtta på huvudet liksom!?

Nej, nu blir det ingen mer solning för idag, ska hoppa in i duschen och sen bege mig ut på stan!


Comment
Postat av: Anonym

Sjukt det du skriver.

Jag är i Bangalore och var upp på terassen i morse för att hänga tvätt. Hade också håret i en knut på huvudet och ja, det är råttfärgat.. samma sak hände mig. stor jävla rovfågel attakerar.när jag tittade upp ser jag den flyga ovanför mig, vända och gå ned för att attackera mig igen. så nej inge mer takvistelser för mig idag!

hoppas du får det lugnt på taket i fortsättningen!

Lina

2011-01-24 @ 06:17:17
Postat av: Sara

Haha, är det sant!? Det måste vara vi med råttfärgat hår bara... Man får tydligen passa sig. Jag tror att det beror på knuten, har man fläta eller så borde det ju vara lugnt..

Bor du här i Blore? Jag letar efter boende, du kanske vet någonting??

2011-01-24 @ 13:12:09
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0