En annorlunda trottoar

Jag var i Delhi forsta gangen 2008 tillsammans med nagra kompisar, jag minns att vi satt i en auto, pa vag vart har jag inget minne av. Jag satt langst ut och kollade ut sa jag sag hur det sag ut i Delhi egentligen. Vid ett tillfalle sa sag jag bland det ackligaste jag sett nagonsin. En lang, lang trottoar full med en massa bajshogar! Inte hundbajs saklart utan manskobajs!

Nar jag akte hem fran jobbet haromdagen sa tog chaufforen en ny vag som jag tidigare inte akt, helt plotsligt ser jag en till likadan trottoar, full med manskobajs! Och flera stycken som sitter dar och bajsar... Mitt i trafiken! Usch det var sa ackligt! Man far hoppas att man aldrig hamnar gaendes pa en sadan trottoar. Det ar ju hemst att trampa i en hundskit, men tank om det inte skulle vara fran en hund! Det ar ju typ 1 000 000 ganger varrre.. Jag har som tur var inget bildbevis pa denna gatan i min ago...

For ovrigt sa har min favoritsasong i Indien borjat nu. En sasong som jag har missat varje ar. Sasongen for jordgubbar! Jag kopte mig ett paket jordgubbar idag for cirka 8 kronor som jag snart ska smaska i mig. Ja, jag vet att det ar lite dyrt, jag hade sakert kunnat fa det lite billigare, men jag prutade i en rickshaw och det hade precis blivit gront ljus sa jag fick slanga ut pengarna....

Comment
Postat av: Emma

Jag har valt ut 16 finalister kolla om du är en av dem...

Mer info under Veckans Blogg....

2011-01-02 @ 12:40:25
URL: http://emmastiigsson.blogg.se/
Postat av: Emma

En sån åkte man väl förbi på vägen till German Bakery i Pune också? Framförallt får man väl hoppas att man aldrig blir tungen att ANVÄNDA en sån där trottoar..

2011-01-07 @ 15:01:47
Postat av: Emma Freiman

En sån åkte man väl förbi på vägen till German Bakery i Pune också? Framförallt får man väl hoppas att man aldrig blir tungen att ANVÄNDA en sån där trottoar..

2011-01-07 @ 15:02:26

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0