Godmorgon

Idag efter jobbet ska jag hem till mina chefer på en liten get together. De har nämligen gift sig så de ville ha någon liten fest för det antar jag. De gifte sig under julledigheten när de var hemma i Finland, kul! Igår strosade jag runt på Commercial street, köpte lite småsaker. Det är en massa smågator med småbutiker och jag går alltid vilse när jag är där. Tillslut så började jag fråga de som jobbade i butikerna "Har jag varit här inne?"  Fast det funkade ju inte riktigt som jag hade tänkt mig, då de sa nej fastän jag redan hade varit där. De tar alla chanser såklart för att kunna sälja mer!

Jag hittade världens finaste tyger som jag blev helt förälskad i! För mig är Commercial street ett billigt shoppingställe, men de här tygerna var riktigt dyra. Jag bestämde mig för att om det går som jag vill, angående en specifik sak så ska jag köpa dessa tyger. Inte alla såklart, men ett eller två tyger kanske..

Jag smakade också, på uppmaning av en kollega, på en för mig ny frukt. Jackfruit! Det var jättegott. Själva Frukten är jättestor, sedan får man öppna upp den och skära ut de mindre bitarna som man äter. Jag köpte tre bitar för 10rs, ett mycket bra pris. Fast jag fick fyra bitar, då ett okänt par gav mig en extra, tack för det!


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0