Hemma tidigt

Jag slutade jobbet redan vid fem idag. Det vart strömavbrott så alla lämnade kontoret då strömmen inte verkade komma tillbaks. Fanns inte så mycket att göra där heller så jag antar att det var därför vi kunde gå. Jag har i princip bara kopierat idag! Anledningen till att jag kopierar så mycket är att jag håller på att fixa material till studenterna, vecka för vecka. Det finns färdigt material som skall gås igenom av eleverna och det ska sitta färdigt i pärmar så att det är enkelt att ta fram det när det är dags. Känns som ett evighetsjobb då det är hur många veckor och material som helst!

Så nu är frågan vad jag ska hitta på när jag är hemma så tidigt. Jag funderar på att åka till Commercial Street och shoppa, fast frågan är om jag är på sådant humör? Orkar jag trängas med en massa folk, pruta och bli indragen i en massa småbutiker? Äsch någonting måste jag hitta på annars kommer jag bara sitta här hemma och uggla tills min granne kommer hem..

Läste förresten en rolig grej i en svenskabok på jobbet idag. Visste ni att Chips och Ostbågar har högst mysfaktor i Sverige? Tätt följt av godis.. Haha, i ett kapitel handlade det om fenomenet "fredagsmys" och de hade gjort en undersökning bland 14 000 svenskar och frågat vad de helst äter under fredagsmys.. Ganska så kul faktiskt! Så nu har jag blivit sugen på fredagsmys, med GRILLCHIPS! Where are my Grillchips when I need them?! Jag har tröttnat så på Lays. De har inte alls så goda chipssmaker som vi har hemma i Sverige. Synd att det inte finns en svensk butik här. Jag hade lätt pungat ut med 100 spänn för en påse med grillisar...

Jaja, nog om grillchips, jag gör mig själv jättesugen när jag skriver så mycket om det. Jag får ta och äta lite Marabou för att stilla mitt behov! Okidok, nu måste jag dra....


See ya


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0