Jag och mina kära vänner

Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev en gång om ett möte jag hade med poliser här i Bangalore. Jag och en vän var på väg hem när vi såg en massa poliser och jag fick den briljanta idén att jag skulle ta kort med dessa, helst I deras bil. Sagt och gjort, jag gick fram och de var inte ett dugg hjälpsamma eller intresserade, tillslut blev de nog lite irriterade på mig och sa till min vän att de skulle ta med mig till stationen om jag inte lade av.. Jag vart ganska förvånad och sa till min vän att det måste vara väldigt många utlänningar här i Bangalore, för så där blir jag absolut inte behandlad i Mumbai. Han trodde såklart inte på mig och jag sa till honom att jag skulle ta med mig bildbevis efter nyårshelgen..

Så här har ni mig, tillsammans med mina kära vänner, poliserna i Mumbai!
 



Som ni ser på bilden ovan har jag både hans käpp och alkohol i händerna, båda två är egentligen förbjudna.. Två minuter senare tar han tillbaks käppen för att maka undan alla åskådare som kommer fram för att titta vad som händer...


Comment
Postat av: Vickan

Haha. Så är det i Polen med, jag och Jessica fick åka runt med dem i deras bil hela nätterna.Vi brukade ta på oss uniformer och leka med deras batonger och handbojor (hmm) Vi var dessutom på fest i det gamla fängelset och använde deras alkomätare för att se hur mycket vi druckit.

Känns som att det aldrig hade hänt i Sverige (eller i Bangalore=)

2011-01-11 @ 21:44:43
URL: http://lifeandtimesofvictoria.webblogg.se/
Postat av: Sara

Hehe, riktigt så vilda är de nog inte i Mumbai! Fast de hade garanterat velat det, om de hade vågat.. Kanske efter att de slutat jobba för dagen, eller kvällen...Men kul att festa med poliser, då är man i ganska tryggt förvar i alla fall!

2011-01-12 @ 15:06:35
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0