Morgon i B´lore

Jag fick ett bryskt uppvaknande när pimpladyn bankade på dörren 08.15 imorse. Det var inte lite försiktigt knackande, med en fråga som "are you awake?" Utan det lät som att hela dörren skulle gå sönder! Snabbt på med lite kläder så öppnade jag dörren sen. Pimpladyn presenterade elektrikern som nu är här för att fixa duschen, som jag fick stötar av häromdagen. Tydligen var det någon crossconnection, vad det nu är på svenska.. Just nu är det samling inne i mitt lilla rum, elektirkern som arbetar, pimpladyn som tittar på och dricker sitt te, pimpladyns man som hjälper elektrikern och så min granne såklart som bara är nyfiken.. Hoppas de blir klara snart så jag hinner göra mig klar inför jobbet..

Jag är ganska så säker på att jag tidigare har skrivit att det fanns ett kärlekspar på jobbet. Båda två förnekade det, men till mig berättade de. Jag var så glad för deras skull och de såg faktiskt väldigt kära ut. Nu var det ju ungefär två veckor sedan vi slutade på det jobbet, och jag såg idag på Facebook att hon är förlovad med en annan kille! Jag antar att det var någonting arranged och att det var därför de sa att de inte skulle fortsätta när jobbet tog slut. Trist, för jag såg bild på hennes framtida man och han var inte ett dugg snygg, och ganska mycket äldre. Dock så bor han i USA så det är väl därför han är ett bra kap!  


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0