Morgon

Jag har sovit så gott inatt med mina nya lakan och mitt nya täcke! Nackdel=Ingen lust att gå upp på morgonen... Jag har letade efter och kollade på lägenheter igår utan framgång. De flesta var verkligen crap! Jag har sett två annonser som låter bra, men de hade inte lämnat ut telefonnummer så jag har bara kunnat maila dem. Får vänta och hoppas på att de hör av sig..

Nu ser mitt hår ganska normalt ut igen. Frisören jag hade igår stylade till det asfult! Jag ska nog inte gå dit och klippa mig igen.. Nä, nu måste jag kliva upp ur sängen och göra mig iordning..


Comment
Postat av: madde

Hej:)

Du jag är lite nyfiken på hur du fick ditt jobb i Indien, insett att det inte är det enklaste :P

2011-01-24 @ 10:35:24
Postat av: Sara

Ja det är faktiskt inte det lättaste! Mitt jobb landade i princip i mina händer.. Jag hade mitt CV på monster och så hittade mina chefer mig. Jag vet att det finns hotelljobb i Mumbai och i Bangalore just nu för svenskar, men det är dåligt betalt och mycket arbete.. Det allra lättaste är ju om man redan jobbar och blir transferred till Indien.. Men sådan tur är det inte alla som har...

2011-01-24 @ 13:09:55
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Madde

Okey, men tjänar man nått i Indien,eller är det mest för att testa på något nytt. Räcker det till mer än hyra och mat. Vad jobbar du med?

2011-01-25 @ 23:40:25
Postat av: Sara

Det beror på. De som blir skickade från svenska jobb får ju sin vanliga svenska lön plus en massa annat extra. De lever ju extremt bra. Min lön är helt okej, men den är ju under svensk lön. Hotelljobbet som jag pratade om är verkligen en skitlön, 2000sek i månaden. Dock så får man boende och mat och transport... Jag jobbar just nu som svenskalärare.. Det kan hända att de behöver mer folk i framtiden, men inte just nu.. Om du inte kan danska förstås, för de vill ha en dansklärare...

2011-01-26 @ 05:35:59
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0