Näst sista dagen

på jobbet avklarad idag. Och fastän jag har tjatat i typ två månader att det ska bli skönt att bli klar med just det här jobbet, så känns det nu faktiskt ganska tråkigt att lämna det. Mina äldre kollegor och några av de yngre tycker jag faktiskt mycket om. Och tro det eller ej, men jobbet har faktiskt blivit lite roligare på sistone. Det kan i och för sig bero på att jag och dansken är de som har arbetat mest och bäst och fått beröm för det från alla våra chefer. Jag har länge ansett att vi två är de som arbetar bäst, plus en kille till. De andra jobbar inte mer än nödvändigt, och tar en evighet på sig att avklara minsta lilla grej... typ.. Så summar summarum, lite tråkigt ska det faktiskt bli att sluta imorgon...

I vårat team så hade vi tydligen bestämt (jag var inte med när det bestämdes) att vi skulle köpa en mugg med en fin bild på alla (hade jag varit med och bestämt hade jag föreslagit oss alla på örngott och påslakan;)) och ge till våra chefer. Dock var det emot företagets policy, så då tog vi hand om dessa istället. Så nu har jag en väldigt fin mugg, som minne från den här tiden.


Hur många gånger kommer jag använda den här? Två gånger kanske... Max!


Comment
Postat av: Lisa

Hej!

Vilken finmugg, den får du inte slänga. Det är ju ett kul minne att ha framöver.

Det är väl alltid lite trist när man vet att man skall sluta och man tänker på de bra stunde rman haft på jobbet. När du ser tillbaka sedan kommer du inte komma ihåg allt det tråkiga och jobbiga. Så är det alltid.



Om en stund skall jag på 60 minuter spinning. Jag måste komma igång med min träning igen som legat nere väääldigt länge :-)



Min Iphone funka rhur bra som helst och jag är så nöjd. Kim blev lite sur när jag satt med den igår en stund. Men hallå - så gjorde ju han själv!! Men det har han väl glömt av!



Kram kram

2011-01-11 @ 15:49:00
Postat av: Vickan

Haha, jag tror du kommer använda den en hel del, tänk när du är typ 50 år och saknar dina gamla kollegor. Man kommer ju ALLTID ihåg bara det bästa! =)

2011-01-11 @ 21:25:47
URL: http://lifeandtimesofvictoria.webblogg.se/
Postat av: Sara

Vickan: Haha, ja jag tror absolut att jag kommer sakna mina kollegor när jag är 50 år ;)Då kommer jag säkert knappt ihåg att jag haft det här jobbet.. Men kul med ett litet minne faktiskt=).



Lisa: Hur kunde Kim bli sur för det?! Han har väl suttit skitmycket med sin, han kunde ju inte ens slita sig från den när vi alla snackade på Julafton ;). Nää, muggen ska inte slängas, den ska ligga nerpackad tills jag behöver använda den. Du är så duktig som börjar träna.. Jag kanske ska börja nu snart någon gång om jag har lite mer fritid.



Kram

2011-01-12 @ 15:03:20
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Sara

Vickan: Haha, ja jag tror absolut att jag kommer sakna mina kollegor när jag är 50 år ;)Då kommer jag säkert knappt ihåg att jag haft det här jobbet.. Men kul med ett litet minne faktiskt=).



Lisa: Hur kunde Kim bli sur för det?! Han har väl suttit skitmycket med sin, han kunde ju inte ens slita sig från den när vi alla snackade på Julafton ;). Nää, muggen ska inte slängas, den ska ligga nerpackad tills jag behöver använda den. Du är så duktig som börjar träna.. Jag kanske ska börja nu snart någon gång om jag har lite mer fritid.



Kram

2011-01-12 @ 15:08:50
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0