Oh no!

Jag har fått mitt årsbesked från CSN! Jag måste börja betala tillbaks på lånet, och det var inte lite pengar heller.. 2400 spänn varje månad, shit hur ska man ha råd med det? Hur kan det vara så mycket pengar? Betalar alla så mycket? Det beror ju såklart på hur mycket man har lånat, men jag trodde typ 1000-1500 i månaden..Kanske ska läsa en kurs till så att man skjuter på den där betalningen ett halvår till... Usch nu ångrar jag att jag ens pluggade och tog alla dessa lån. Lyckliga de som slapp ta lån under studietiden...


Comment
Postat av: Lisa

Hej!

Ja det var mkt pengar varje månad. Jag nämnde det för Kim och han blev lite chockad. Han betalar runt 2000kr tror jag, jag betalar 1300kr. men de nya lånen är ju inte lika förmånliga som de gamla. De räknar ju ut att man skall betala tillbaka allt man lånat på max 25 år.. Tur att du bor i Indien där allt är så billigt och du har mkt pengar "över".



Kram kram

2011-01-12 @ 08:20:22
Postat av: Sara

När jag hade varit inne på CSNs hemsida så kände jag att det inte kunde stämma. Så när jag gick in igen och kollade så hade de delat upp det på varannan eller var tredje månad tror jag.. Så det var inte så farligt som jag trodde först. Men åh så tråkigt att börja betala tillbaks nu! Jag har för mig att du snart var klar med ett av dina lån i alla fall, var det så?



Kram

2011-01-12 @ 14:59:20
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Lisa

Just det ja, de brukar lägga så man skall betal var 3 månad. Men jag har valt att betala varje månad annars blir det så mycket på en gång.



Jag tror inte jag har så mkt kva rpå den nya lånet, det skall jag nog kolla upp snart. Nu blev jag lite nyfiken :-)



Kram kram

2011-01-12 @ 16:06:16
Postat av: Sara

Jag vill också ha varje månad, har mailat till dem och sagt det, annars måste man spara ihop lite varje månad och det orkar jag inte med!



Jag har för mig du sa att du hade typ mindre än 10 000 på ett lån, och det var för längesedan vi pratade om det här, så det kan inte vara så mycket kvar.. Du borde kolla upp det så du vet!



Kram

2011-01-12 @ 18:10:11
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0