Taxi från flygplatsen

Jag fick ju som sagt tag på en shared taxi igår kväll som jag delade tillsammans med en annan kille. Då vi kom iväg strax efter ett på natten så tänkte jag att jag kunde sova lite. Men det gick inte, ser du! Så fort vi kom ut från flygplatsen märkte jag att den här killen kör som en galning. Och då det inte var någon trafik ute så körde han även väldigt fort, mellan 80-110! Så det blev på med bältet för min del, försöka andas ut och be honom flera gånger att ta det lugnt! Jag kom på mig själv flera gånger att sitta och trycka ner min "broms," som såklart inte fanns där. Han körde så himla vårdslöst, svängde ut på omkörningsfilen precis bakom bilen framför så det blev tvärsvängningar, tvärnitade framför alla tusen gupp, körde mot alla rödljus, höll på att köra in ett stenblock som han inte såg etc, etc....

Jag kände mig tvungen att hålla mig vaken så att jag åtminstone kunde varna honom om det var någonting. När vi var framme utanför mitt hus hade han även mage att fråga efter dricks! Dagens chaufförer alltså!


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0