Bangalore Fashion Week

Inte för att det håller på en hel vecka, men igår var jag i alla fall på ett av de största eventen här i Bangalore, nämligen Bangalore fashion week. En kompis till mig bjöd med mig då han hade fått biljetter för att komma in. Herregud vad kul det var. Jag gick på min allra första fashion show och det var så himla roligt. De visades upp en massa indiska kläder, och många jättefina saris. Efter fashion showen gick vi till "efterfesten" dit vi även hade fått biljetter. Vi minglade runt med modeller, några kändisar och en massa annat folk. Det bjöds på whisky och öl, så det var ju inte så roligt att jag inte gillade någonting. Man kunde inte ens få ett glas med bara cola, eller bara vatten, för att det var Kingfisher (öl) och Blenders pride (whisky) som sponsrade festen och då var man tvungen att dricka det om man skulle dricka något. Det var en jättebra DJ som hade flygits in, han spelade på taket där även några få lyckliga fick stå och dansa (ryktet gick att man fick komma upp dit om man köpte en champagne flaska för 2000 svenska kronor). Alla ställen stänger ju, som jag har tjatat om många gånger, halv tolv, så jag blev mycket förvånad när DJ:n spelade till strax efter tolv.

Vi tog sedan en taxi hem, och jag gick hem för att sova. Idag blir det Fashion show igen, ska bli så himla roligt. Men innan dess ska jag försöka hinna med en flytt, och kanske att packa upp också.










Kvällens gäng. Kan ni fatta att jag har typ 10 centimeters klackar! Jag har nog aldrig insett hur kort jag verkligen är...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0