Hemma i Sverige

Fortfarande många som läser, så jag antar att jag får skriva lite grann fastän jag är i Sverige. Jag åkte till Sverige den 10 juli, resan gick bra, men mötte några som jag absolut inte skulle ha mött på flyget till Delhi. Jag var nästan lite rädd och något nervös.. Resan från Delhi gick jättebra, jag fick ett helt fyra säte för mig själv och kunde sova det mesta av resan till Helsinki. På flygplatsen i Göteborg stod mamma, pappa och syster med man och väntade på mig! Kul att äntligen få träffa dem.. Vi gick ut från flygplatsen och det var riktigt härligt väder ute, det var rent och inte alls kaotiskt utanför som det är på alla flygplatser i Indien.. Vi åkte hem till min syrra och man och käkade middag tillsammans. Svenska köttbullar med kokt potatis, brunsås och inlagd gurka. Till efterrätt, jordgubbar med ovispad grädde! Det var hur gott som helst..

Igår så var jag på passcentralen och fixade ett nytt pass, efter det så gick jag runt på stan lite grann, det var så himla längesedan som jag såg Göteborg! Mötte sedan upp pappa för att äta lunch och fortsatte sedan min tur runt staden... Kom hem sent på eftermiddagen och tänkte att jag skulle tvätta lite grann. Då var det någon som hade snott min tvättid. När deras tvätt är klar lägger jag ner det i en korg så att jag kan slänga in min egna tvätt. När jag sedan kommer tillbaks för att kolla om det är klart, då har någon lagt ut min tvätt i en korg, inte för att lägga i ny tvätt, utan bara för att! Och tvätten var inte ens klar, utan helt blöt! Skitmänniskor alltså!

Idag ska jag fixa lite grann med min visumansökan, så att jag kan skicka in papprena snabbt när jag kommer tillbaks från Portugal. Senare i eftermiddag kommer min andra syster hit och min lilla sötnös systerdotter! Ska bli så roligt att få leka med henne igen, som jag har längtat. Men det blir ett kort möte, för på onsdag morgon åker jag och systrarna till Portuga, för en kort semester...


Comment
Postat av: Anna

Vad var det för typer du träffa som du inte

Skulle ha träffat?

2011-07-12 @ 18:30:51

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0