Hemma

Resan igår gick bra, jag kollade på en massa filmer så tiden gick ganska så snabbt. Fick en Delicatoboll till efterrätt, det var så himla gott så jag frågade efter en till =). När jag landade så tog jag flygbussen hem, jag märkte ganska snabbt att han körde ganska så vårdslöst, och det dröjde cirka 10 minuter innan vi krockade! Vilken tur att man satt i en buss, krocken kändes nästan inte alls av, men det lät desto värre. Bussen stannade, chauförren hoppade ut, och så gjorde alla nyfikna passagerare. Alla andra traffikanter som såg olyckan stannade och hoppade ut för att prata/bråka om vems felet var. Jag var väl inte så mycket bättre, utan stod längs bak i bussen och kollade ut genom fönstret.

Det visade sig tillslut att det inte var en sådan farlig olycka, tydligen hade bussen bara snuddat ena kanten av bilen, så det blev bara ett litet märke på både buss och bil, och efter ungefär en halvtimme kunde vi åka vidare.. En kompis kom och hämtade mig och min väska så jag blev körd ända hem till dörren. Jag stannade över hos roomie, men lyckades inte träffa henne då hon jobbade sent och jag var iväg på ett födelsedagskalas. Jag var hemma strax efter tolv, sov till 10, var uppe två timmar och somnade sedan om till halv tre. Nu känner jag mig rejält utvilad, och känner inte av min 16 timmars långa resa.

Känns skönt att vara tillbaka, det är lika kaotiskt som alltid och det märks knappt att jag har varit borta. Nu sitter det i ryggmärgen att gå över gatan, det är nästan så att jag kan prata i mobil ostört samtidigt som jag gör det, men bara nästan. Dock kommer jag inte ihåg att det var så här mycket trafik tidigare, kanske var det bara extremt mycket idag, det är ju ändå fredag.

Idag vill roomie ta med mig ut någonstans, vart har hon inte bestämt så vi får se vart vi hamnar.. Kollade förresten på en ny lägenhet idag, flyttar in dit på Söndag. Det bästa med lägenheten, förutom läget? Att det finns en ugn och en uteplats där jag kan sola! ♥


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0