Vardag i Indien

Det var riktigt mysigt att komma ut igår och få träffa vännerna. Vi satt några timmar och snackade och hade roligt innan vi drog hem halv tolv då alla, utom jag, var tvugna att gå upp tidigt idag för att jobba. Jag drack varm juice, eller juice utan is rättare sagt, för att inte riskera att bli sämre.. Funkade ganska så bra, mår i alla fall inte sämre idag.

Idag har jag tänkt att jag måste organisera och packa om alla mina grejer, vardagsrummet är ett mindre kaos tack vare alla mina saker här.. Om jag fixar allting idag, har jag resterande dagar kvar till att njuta och hitta på roliga saker. Fixar jag det inte idag, har jag ändå dagar att njuta av men med dåligt samvete..


Underbart att bo i en resväska...

Igår var jag i mataffären och skulle lämna tillbaks en grej som jag hade köpt. De har som policy att man kan lämna tillbaks saker inom 7 dagar. Vilket projekt det var! Om de har en sådan policy, varför ifrågasätta allting?! Det första jag fick höra var att förpackningen var bruten, det var den inte, och jag bad dem gå in i butiken och kolla hur de andra såg ut. Det andra jag fick höra var att jag skulle ha bestämt mig i affären om jag ville ha den eller inte. Om jag nu inte ville ha den varför köpte jag den då?! Att jag ångrade mig var inte ett skäl nog, tydligen. Då sade jag istället att den inte fungerade, det stod en sak på kartongen men så fungerade den inte i verkligheten. Då plockade en av dem ur saken ur kartongen för att prova. Då fick jag höra varför jag inte provade den i butiken? Hade jag tagit ur den från kartongen hade ju ni sagt till mig! Därefter sa de att jag inte kunde lämna tillbaks den för att den inte var i kartongen!! Nu började jag på allvar tappa tålamodet och skällde ut dem och började höja rösten och sa att de var ju för tusan de som hade tagit loss den från kartongen!

Sedan på undersidan var den blå från kartongen, då sa de att jag inte kunde lämna tillbaks den för att den var använd. Ja, ni kan ju säkert förstå att jag var ganska så arg vid det här laget. Även en annan kvinna stod bredvid mig och ville lämna tillbaks en sån där blomspruta som inte fungerade, det fanns inget hål där vattnet skulle komma ut, och de ville inte ta emot den för de sa att hon hade saboterat den! Alltså, allvarligt talat! Där stod vi två arga bin och försökte hävda vår rätt att få lämna tillbaks saker vi inte ville ha. Det gick dock lättare för mig än för henne, jag fick alla pengar tillbaks, vet inte hur det slutade för henne..

Hmmm, Indien i ett nötskal skulle jag vilja påstå.♥


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0