Härlig morgon

Jag vaknade upp av ett samtal från min roomie imorse vid tio tiden! Hon ska alltid ringa så himla tidigt, tror hon är avis på mig som sover länge på morgonen. I alla fall så undrade hon om jag var hemma, (såklart, jag låg ju och sov) då hennes kock hade försovit sig och var på väg nu. Annars brukar han komma halv sju på morgonen. Efter påtryckningar från både min syrra och roomie så ska jag nu lära mig att laga indisk mat, så jag hängde över kocken Prashant axlar för att kolla hur han gjorde. Som tur var kunde han faktiskt ganska bra engelska så han berättade alla kryddor han hade i och så. Jättekul hade jag, och han var så himla snäll och söt, såg till att jag inte missade en endaste liten krydda. Fick även vara med och göra chappattis.

Så idag har jag alltså lagat Prashants curry chicken och chappattis ♥


"I will teach you how to taste also" Sade Prashant till mig precis innan
maten var klar.. Okej då, fick han till svar.


Den översta är min. Den fick en liten knöl på sidan, men annars så är den väldigt rund.


Comment
Postat av: Christian

Äntligen inlägg med indisk mat!



Jag hade gärna sett olika recept och beskrivning av hur man lagar olika indiska maträtter (och bröd)!



När kommer du till Swe? Skriv snart :)



kram

2011-06-05 @ 17:26:56
Postat av: Sara

Haha,som du har väntat va?!Att jag inte har tagit dessa lektioner tidigare.. Men jag lär mig åtminstone nu i alla fall.. Ska köpa med mig kryddor hem så jag kan laga hemma också..



Recepten är lite krångliga och långa, så det är nog svårt att förstå när jag skriver ner dem.



Jag kommer till Sverige 10 juli.. En resa till Skåne är inplanerad, så jag hoppas jag kan ta mig till Malmö och träffa dig.. När har du semester och ska du åka bort i sommar?



Jag ska skriva snart =)



Kram

2011-06-06 @ 13:52:44
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Brice Lacorde

You are so lucky to learn how to make Indian food from a cook. I love your blog. I am an African from Cotedivoire and I live in India. I love this country with all its contrasts and wonders.

2011-06-08 @ 00:13:22
URL: http://www.ivoireagriculture.com

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0