Min Midsommar

Jag var på ett hotell som heter The Royal Orchid. Det var ett mycket trevligt sällskap, vi satt i hotellets bar och åt sjukt god mat, och lyssnade på live musik. Jag åt en fiskrätt med potatismos och grönsaker, mums. Sedan beställdes det in Ceasar sallad, kyckling och pommes, jag var nog den som åt mest tror jag.. Men det var så himla god mat. Två män i sällskapet hade sin egna affärsverksamhet, väldigt stor sådan och de sade till mig att om jag hade problem med visum så kunde de hjälpa mig. Utan att jag hade nämnt någonting om jobb eller visum sa de det till mig, så det var ju snällt av dem. Men det verkar ju som att det kommer lösa sig ändå.

När hotellbaren stängde vid halv tolv, åkte vi hem till en annan kompis på grillfest. Där blev det ännu mer fisk, och även lite lamm och räkor, fast det äter inte jag. Vi lyssnade på en massa musik och kastade pil. Jag var inte hemma förrän halv fem imorse, och roomie väckte mig klockan tio för att någon skulle komma och kolla på min säng som hon ska sälja. Så jag fick snällt ta mig upp ur sängen och in i hennes rum..

Inte den roligaste midsommaren kanske, men helt okej ändå. Jag åt ju en massa god mat i alla fall som jag ville.

Idag ska jag sitta hemma och arbeta, vilket jag inte har disciplin till egentligen men jag måste verkligen jobba ändå. Ikväll vet jag inte om jag ska arbeta eller om jag bara ska njuta av att vara ledig. Känner inte för att gå ut på fest i alla fall, har varit lite för mycket av den varan den här veckan. Jag kanske bara ska hänga med roomie, detta är ju trots allt sista helgen som vi bor ihop =(


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0