Mosad bil och prostitution

Var ute på en liten kvällspromenad igår, längs shoppinggator. Dagen innan var det ju värsta regnovädret, så mycket att det var strömavbrott halva natten. Jag låg och svettades ihjäl då fläkten inte fungerade. I alla fall, så på den här promenaden så låg det en massa träd på marken som hade fallit ner. Olykligt så hade en stor del av ett träd fallit över en bil som var helt (halvt) mosad! Kul för den personen att hämta se sin bil sådan..

På den här kvällspromenaden hittade jag även ett prostitutionsområde. Eller jag har faktiskt sett det tidigare, men jag blev påmind igår, då jag såg två tjejer springa iväg i sina korta kjolar och höga klackar, med en polis springandes bakom dem. Första gången jag märkte av prostituerade här, så var det en man som raggade upp en tjej, när han satt i en rickshaw! Kändes lite sådär B, att chauffören sitter där och hör allt prat och sådär. Man borde åtminstone ha sitt egna fordon tycker man ju...


Comment
Postat av: Juliya

hej sara!



surade runt på nätet och hittade din blogg. brukar läsa den då o då för att få en uppfattning hur det är att leva i bangalore.

Jag ska flytta dit i slutet på augusti och din blogg har hjälpt mig att förstå hur saker o ting fungerar.

Jasg ar adopterad från indien och ska nu flytta till Bangalore vid 27 års ålder.

är rätt spänd och nervös inför flytten.

vore kul att ha kontakt med dig då vi kommer bo i samma stad:)

mvh: juliya

2011-06-01 @ 13:24:33
Postat av: Sara

Åh vad glad jag blir att du "lär dig" utifrån min blogg. Trots att jag skriver mycket tramssaker... Såklart vi ska ha kontakt, och så kul att du ska flytta hit! Vad ska du göra här i Indien och hur länge ska du stanna? Någonting som jag önskar någon berättade för mig när jag flyttade hit var om den här sajten www.ives.in där finns det en massa expats och du kan få hjälp att hitta lägenhet och det anordnas fest varje lördag nästan, där du kan träffa på en massa kompisar..

2011-06-01 @ 18:15:55
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: J

Saken är dessa rikshaw killar vet dessa areaa och var du hittar de prostituerade. Så någon ny kan bara be dem om att de vill få en och rickshaw föraren tar dem där. Han förväntar sig en provision ut den från flickan och även kan ta ut extra från passageraren.



Detta måste området kring MG Road, Bangalore. Eller någon gång tidigare nyheten var att detta prostitution område hade flyttats till somwhere nära Hebbal viadukt samtidigt gå mot flygplatsen.

2011-06-03 @ 17:15:48
Postat av: Sara

Ja, det är väl så det går till. Känns bara lite pinsamt att plocka upp någon i en rickshaw..



Det var faktiskt MG road, på väg mot Commercial street. Den gatan är väldigt mörk, så det är väl bra på så sätt. Men det är inte många som är där, så många har nog flyttat på sig till ett annat område..



Bor du i Bangalore?

2011-06-03 @ 17:21:41
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: J

Yes, Bangalore. Found your blog through google. Good work! And liked your article in the News-paper.

2011-06-06 @ 12:41:49
Postat av: J

Can you enable a "subscribe to comments" in your blog? Otherwise, I would not know when you reply back.

2011-06-06 @ 12:43:07
Postat av: Sara

I dont know how to get that.. You just have too look out.. And pls dont use google translation if you do, coz it is hard to understand sometimes..

2011-06-06 @ 13:45:32
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0