Utan mat

Hela dagen har gått och jag har bara suttit hemma och arbetat idag. Ja, lite annat har jag väl hunnit med, men mestadels har jag bara varit hemma som sagt. Inte så roligt, men skönt att vara lite sysselsatt i alla fall.

Jag lagade god mat igår, Curry Paneer, samma som Curry Chicken fast jag bytte ut kycklingen mot paneer. I morse när jag skulle ta lite grann till frukost, så hittade jag inte min matlåda. Jag såg att just den matlådan hade blivit diskad så jag messade roomie och frågade om hon slängt min mat. Nej det hade hon inte gjort, men hon ringde sin cook och frågade honom. Då visade det sig att han trodde det var den kycklingen som han hade lagat, och att den vid det här laget var gammal så han slängde den. Jag väljer att se detta som en komplimang, då han trodde att det var hans egna mat, dock typ tre veckor gammal, men ändå.

Så det blev inga leftovers för min del idag. Men det är okej, jag lagade ny mat ändå.. Ska nog börja skriva namn på matlådorna så att han inte slänger iväg mat i onödan. Det var ju minst två middagar som han slängde bort..


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0