Aldrig någon vila....

Skönt att man kan få åka motorcykel till jobbet ibland och inte alltid behöver åka buss. Det är så härligt att ha vinden i håret och solen som värmer så varmt och skönt redan klockan nio på morgonen.. Jag önskar att jag alltid får ha det så...

Och det bästa av allt, åker man motorcykel så tar det inte lika lång tid i trafiken, man kan ju sicksacka mellan alla bilar. Jag tror det tog runt 10 minuter att komma till kontoret imorse..

Idag efter jobbet ska jag förhoppningsvis träffa lite olika människor, ikväll ska jag ut på fancyparty tillsammans med Nitin. Vi ska antingen till Leela Palace, som är ett väldigt fint hotell, eller till UB city som säkert är ännu mer fancy! Kul ska det bli i alla fall...

Just det, igår lagade jag pannkakor för första gången, Nitin var hemma hos mig just vid den tiden så då fick han också äta av mina pannkakor... Det roligaste var att han åt dem med händerna.. Alltså inte sådär som man kanske normalt skulle göra genom att ha på lite sylt, rulla ihop den och sen äta! Nej, det skulle vara precis så som man äter chapattis med någon röra, i det här fallet sylt. Svårt att beskriva, men de som vet hur indier äter förstår nog vad jag menar.. Konstigt nog så smakade det nästan som indisk mat. Jag tror det var på grund av att vi åt med händerna.. Jag sa till honom att jag ville göra en "hur-indier-äter-pannkakor-film" men han blev lite arg på mig då, så jag fick lägga ner den idén.


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0