Extraskor på kontoret?

Efter en dryg timma på jobbet kände jag hur min ena sko började kännas lite annorlunda. Den satt inte lika tajt längre. Och vips, så var skon trasig, igen! Tji fick jag som tyckte att 15 kronor var alldeles lagom pris för ett par sandaler.. Det gick ju någorlunda okej på kontoret, då jag inte behöver gå runt så mycket, men så fort jag lämnade jobbet fick jag halta, som om jag hade skadat foten. Jag sprang över första etappen av vägen, mitt i halva etappen sprack skon, efter min provisoriska lagning.. Andra halvan fick jag springa halft barfota. Som tur var fick jag snabbt tag på en rickshaw, han tyckte nog synd om mig när jag stod vid vägen, barfota och viftandes med min sko!

Nu så ska det fixas ett par extraskor till kontoret, in case of emergency! Nu har ju skorna redan gått sönder så det borde ju inte hända igen, men man vet faktiskt aldrig.... Bättre att ta det säkra före det osäkra.. Nu måste jag tvätta mina fötter (tänk bara hur smutsiga gatorna är här, vill inte ens tänka vad som har legat där just jag gick).


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0