Hund eskort

Har precis varit ute och käkat middag med Rukesh, han hade inte ätit så följde med som sällskap. Fast en och annan matbit slank ner i min mage också.. Han körde mig såklart hem, som den gentleman han är, men då det inte går att svänga runt på kvällen, då de låser om den enda vändplan som finns där, släppte han av mig en bit från huset, och följde mig istället till dörren. Ungefär 50 meter var det, och hela vägen följde hundarna på gatan efter oss. Lite som en eskort.. Dock ville de nosa in mig, tror de har anat att jag är ny här, och så började de nästan bråka lite bakom mig också, lite läskigt så det var tur att Rukesh var med mig.. För de lyssnar absolute inte på vita tjejer..

Häromdagen hade en hund tagit sig igenom grinden och sov utanför dörren. Jag skulle på något sätt få ut honom igen, jag var brysk mot honom och använde mig till och med av foten (alltså ingen spark, utan mest för att knuffa honom i rätt riktning), men han lyfte knappt huvudet utan låg kvar på samma plats. Fick då be Nitin, som var hos mig vid tillfället, om hjälp. Han behövde bara visa sig och säga ett ord, så sprang hunden iväg.. Snacka om att inte ha någon respekt för mig!


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0