Indien i final

Det var ju såklart Indien som vann cricketmatchen, och för de som inte kollade på matchen tror jag inte kunde undvika att veta vem som vann! Det var ett himla liv ute på gatorna, folk skrek, hoppade, visslade, tutade, smällde smällare och raketer, åkte runt på motorcykel och visade överkroppen viftandes med tröjan i handen etc...

Jag var såklart ute när folk var som galnast, och som vanligt vid festligheter så blev jag meddragen och fick skutta, dansa och skrika tillsammans med alla galna cricketfans... Jag vet dock inte vad som gjorde folk gladast; att de vann semifinalen och har gått vidare till final, eller att Indien vann över Pakistan! Jag hoppas såklart att Indien vinner över Sri Lanka i finalen, vilken folkfest det skulle bli på gatorna i så fall... Om jag inte är helt ute och cyklar, så tror jag matchen är på lördag, perfekt dag att ha finalen på...

Godnatt på er...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0