Mat för tusen

Rukesh ringde mig igår efter jobbet och bad mig att laga lite mat för han ville så gärna ha hemlagad mat.. Såklart kunde jag göra det för honom, jag tog även förgivet att Nitin skulle komma, så jag gick och handlade en massa mat, hade bestämt mig för att göra spagetti med köttfärssås, då jag hade hittat jättebillig pasta.. Så just när jag var klar med köttfärsen - gjord på kycklingfärs som btw var mycket godare - så kom enbart Rukesh. Han kollade vard jag lagade och undrade om det var vegetariskt. Nej, såklart inte, du älskar ju kyckling, svarade jag. Jag fick då veta att han bara ska äta vegetariskt i 40 dagar, pågrund av någon Puja som pågår.. Även min roomie är vegetarian på tisdagar och torsdagar...

Så där satt jag igår, med mat till en massa personer, och jag var den enda som kunde äta av maten. Smått besviken såklart, men gott var det. Jag har en massa över, så idag kan jag åtminstone bjuda både min roomie och Nitin på maten. Rukesh kommer inte klara av 40 dagar utan kyckling, det vet jag säkert.. Men han kommer säkert hålla det i en vecka eller så, så det blir ingen köttfärssås till honom den här gången...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0