Mitt älskade Indien

Jag satt nyss och läste världens bästa Indien-artikel och insåg hur mycket jag ÄLSKAR att bo här! Men jag insåg även hur annorlunda Bangalore faktiskt är från Mumbai. Tjejen som skriver bor i Mumbai, och jag känner verkligen igen allting som hon skriver, från mitt liv därifrån.

Mumbai är helt galet, på alla sätt och vis, ibland blir man tokig och orkar inte ens gå utanför dörren för att allting tar så mycket energi, och ibland blir man så himla lycklig av minsta lilla att man bara vill gråta! De stora kontrasterna känner jag inte av på samma sätt här. Livet är enklare här, jag har inte lika stora humörsvängningar som jag tidigare har haft. Jag kan faktiskt ärligt säga, efter att ha läst artikeln igen, att jag saknar Mumbai och min starka hat-kärlek otroligt mycket! Här i Bangalore är det nästan som att bo i Sverige, fast med mycket värme! Livet är nästan enkelt. Vem vill leva ett enkelt liv? Eller kan det  helt enkelt vara så att jag har lärt mig att leva med alla problem som uppkommer? Eller har jag även en hat-kärlek till Bangalore, utan att känna av de starka känslorna?

En sak är säker, ingen stad i världen kan ta Mumbais plats från mitt hjärta! ♥






Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0