Olycka

Jag sover så otroligt skönt i min nya lägenhet, jag är van att vakna flera gånger per natt, men nu tror jag nästan att jag sover hela natten. Det är så himla tyst jämfört med mitt gamla rum. Inga jobbiga hundar som skäller hela nätterna och heller ingen Pimplady som skriker på sin son klockan 7 på morgonen att han ska plugga.

Satt precis och rättade ett mail som min elev hade skrivit när jag hörde hur flera bilar tvärnitade, och sedan en krasch. Man kan kalla det för en seriekrock då en buss och två bilar var inblandade. Bilen i mitten blev lite mosad av bussen bakifrån. Alla människor i bussen strömmade ut och sedan började fighten. Vems var felet? En av mina elever började bli lite irriterad på dem när vi stod i fönstret och kollade, "det hände ju ingenting, nu måste de åka, de stoppar ju upp all trafik"!  Haha, lite skillnad från Sverige där antar jag... Fem minuter senare var allt löst, alla åkte iväg igen. Vem som får betala för skadorna har jag ingen aning om!


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0