Fruktstund

Har umgåtts med roomie hela helgen, vilket inte brukar hända så ofta. Men trevligt har vi haft det ändå.. Vi har nyss avnjutit en massa goda frukter; melon, mango, druvor, litchi, papaya.. Och jag satt och tänkte för mig själv att det var som att jag var på semester någonstans, i ett tropiskt klimat. Men jag kom (såklart) snabbt på att jag faktiskt bor här! Hmm, härligt när man får sådana uppenbarelser.. Dock vet jag inte om Indien har tropiskt klimat, men ni fattar vad jag menar...

Nu är det kväll och jag ska titta på en film och sedan gå och lägga mig.

Oh, en liten rolig historia förresten. Jag gick till mataffären tidigare idag, då jag behövde köpa lite choklad. Som vanligt följer hundarna med mig till slutet av gatan, men två stycken följde med mig längre än så. Faktiskt ända bort till affären, 10 minuter bort. De höll andra hundar borta genom att skälla ut dem, de gick över gatan tillsammans med mig och försökte till och med följa med in i affären. Jag fick skämmas lite grann när jag stod där och försökte fösa ut dem... De trodde nog att de var mina, inte gatuhundar. I alla fall så låg de utanför och väntade på att jag skulle bli klar, och följde sedan med mig hem igen.. Säkert var det överlyckliga över att få en liten promenad...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0