Jilebi

Usch, nu har jag varit ute hela dagen, man blir verkligen helt slut.. Dagen började med gassande, stekhet sol och avslutades med ösregn och en massa blixtrar... Har varit iväg och träffat några kompisar och hittat på lite andra äventyr som tog längre tid än förväntat.. På vägen hem köpte jag en Jilebi, min favorit sötsak här i Indien... Det är typ som att äta socker, så ni kan ju gissa hur söt den är. Man kan bara äta en, annars blir det alldeles för sött..



Åkte förresten buss hem idag, herregud! Det var nästan lite obehagligt, tonåriga killar som höll på att skrika och gapa, och göra bus, blev tillsagda av alla hela tiden, och sedan hade jag ett fyllo i sätet bakom mig som inte var så härlig.. Men nu är jag i alla fall hemma, och ska nu vila lite grann.


Comment
Postat av: J

Detta är min favorit också, men kan du inte ha mycket av det, eftersom det är väldigt väldigt söt. Det bästa Jalebi finns i norra Indien. I Bangalore, endast Oasis Mall (Food Court), förbereder Koramangala det mycket väl .. Var hade du det? Dess ser mycket läcker i bilden.

2011-06-06 @ 12:59:40

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0