Lat söndag

Det var en riktigt rolig fest igår.. Träffade på en trevlig svenska som jag pratade med halva kvällen. Det var skönt att få träna på svenskan igen, hehe... På dessa expat fester så är det väl egentligen tänkt att bara expats ska gå, men om man är medlem på den här expat sidan på internet, så kan man skriva upp sig på gästlistan och även lägga till kompisar. Det gör att det är några indier som är där ändå.. Men de flesta indier hänger utanför klubben och försöker desperat komma in. Det är nästan mer folk utanför än vad det är inne... När jag smet ut för att gå på toa, fick jag ett antal killar efter mig som vill att jag skulle fixa in dem.. Men det fick ett nej av mig... Stackarna, de ville in och dansa med alla vita tjejer...

Så kan det vara ibland.. Men som sagt så träffade jag på en massa folk som var här.. Det är alltid så roligt att få veta varför folk är här, hur länge de ska vara här och, min favoritfråga, vilket visum de är här på..

Idag köpte jag skräpmat till middag, då min maid inte kommer på söndagar och städar och diskar så orkar jag aldrig laga mat på söndagar. För då måste jag kanske diska något själv och så är ju köket inte så rent... Min syrra kallade mig bortskämd. Jag kallar mig snäll arbetsgivare som inte ger min maid extremt mycket jobb på måndagar, bara för att hon är ledig en dag..


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0