Lazy söndag

Vaknade imorse av att någon ringde på dörren. När jag öppnar står någon utsmyckad snubbe där och kan såklart ingen engelska. Temple, temple är det enda han säger.. Roomie kommer ut och pratar med honom, och det visar sig såklart att han vill ha pengar. Även om jag hade kunnat prata hindi hade jag nog i sådana här fall låtsats att jag inte kunnat. Det hade ju inte varit någon som trodde att jag kunde snacka hindi i alla fall, jag menar så att man slipper sådana där folk som tigger en massa pengar..

Nu ska jag snart ut och käka lunch med roomie. Och känner jag henne rätt så blir det nog lunch på ett libanesiskt ställe, hon älskar deras hummus och falafel.. Hon är hittills den enda indiern som gått dit, som gillar maten. Andra har klagat på att det inte är starkt.. Fast hon kanske inte räknas helt, eftersom hon är från Kenya...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0