Lördagen

Det var en lång dag igår. Jag följde med roomie och hennes mamma till Commercial street på morgonen. Vi var hemma runt fem tiden då mamman handlade som en galning, herregud vad mycket hon handlade. Men jag hade jättekul där, fastän jag inte shoppade någonting. Jag tycker det är så roligt att driva med alla försäljare där, som försöker sälja och få in en i butiken.. Väl hemma så käkade vi lite innan jag drog iväg på expatparty. Jag träffade på en ryss och en fransman som jag stod och snackade med ganska länge, men festen var inte så rolig så jag drog iväg till ett annat ställe där jag träffade två kompisar. En indier och italienaren Francesco. Francesco hade precis kommit tillbaks från Italien, så det var kul att träffa honom igen.

Vi drog till ett dansställe som spelade jättedålig musik, trots det så tvingade jag mig själv att dansa.. Någon random snubbe kom fram till mig och Francesco och snackade. Efter ett tag sade han att han aldrig hade snackat med utlänningar förut. Såklart kunde jag inte låta bli att driva med honom och säga saker som hur annorlunda utlänningar är.. Han tycker nog att vi är lite konstiga efter det mötet..

Människor här har så konstig mentalitet vad gäller bilbälte här. Indier använder inte bilbälte över huvudtaget. Är det barn med i bilen så sitter de i knäet, inte i någon bilbarnstol. Jag frågade italienaren om de använder bälte i Italien. Absolut, fick jag till svar. Sen frågade jag om det användes bilbälte i baksätet. Nej, det behövs inte! I många bilar i Indien finns det inte ens bälte i baksätet, så jag försöker då alltid sitta fram så att jag kan använda bälte.. Oftast går det ju inte särskilt snabbt när man kör här, men det är alltid skönast att veta att man har bälte ifall någonting mot förmodan skulle hända.

Ikväll ska jag träffa en kompis, vi har inga planer ännu men jag tror vi går ut och käkar middag. Det brukar bli så...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0