Maaaaat

I början när jag kom hit, alltså 2008 och typ fram till 2010 så hade jag världens problem med maten här. Jag gillade typ ingenting förutom Chicken Tikka Masala med ris och Tandoori kyckling. Det var i princip det enda jag åt ett tag. Men, den här omgången har någonting hänt. Jag fullständigt älskar maten här! Igår var jag ute och åt på en jättebra restaurang, två personer och vi beställde en vegetarisk rätt, en kycklingrätt, roti (bröden), lassi, och någon förrätt. Allt detta för enbart hundra svenska kronor. Och maten var helt otroligt god! Jag kunde inte sluta äta, jag åt så himla mycket så jag höll på att spricka. Om man lägger lite mer pengar på mat ute (typ hundra SEK) så får man den bästa maten! Det är nästan så att jag förstår alla indier nu, som tar med sig indisk mat när de reser utomlands haha! Men bara nästan. Det finns faktiskt god mat i resten av världen också...

Jag har typ slutat använda min kamera nu för tiden, sorry att ni aldrig får se några bilder. Men det känns som att ni har sett allting här nu.. Idag ska jag åka till Commercial street för lite shopping är det tänkt. Någon som vill ha något speciellt?


Comment
Postat av: J

Du hade bara ett smakprov på nordindiska punjabi och Mughlai mat. Det bara gott!

2011-06-06 @ 12:53:29

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0