Sari

Har varit iväg och träffat en kompis idag på förmiddagen. Efter det shoppade jag lite smågrejer som jag behövde. Fastnade i ett köpcentrum där de hade typ "mini - so you think you can dance". Små barn som dansade och så fick de pris efteråt. Alla barnen var himla söta, men usch vilka kläder! Som jag har sagt många gånger till människor här så är Indien ungefär 20 år bakom oss vad gäller mode. Så ni kan ju tänka er vilka kläder de hade..

Ända sedan roomies mamma var här och vi var ute och handlade en massa saris, så har jag varit sugen på att testa. Har nämligen inte gjort det tidigare.. Så idag tog jag steget, jag gick in i en sari butik, och provade himmelska tyger. Oj, vad fin man blev i det! Nu är jag jättesugen på att gå på indiska bröllop så jag kan ha på mig fina saris.. För er som inte vet vad sari är, så kan det se ut såhär;


Comment
Postat av: Lisa

Tror du hade passat mkt bra i det. Kanske en himmelsblå eller grön??



Kram

2011-05-19 @ 18:00:32
Postat av: Sara

Jag provade faktiskt tre stycken, en var lite vinröd/rosaaktig, de andra två var fuschia, skitsnygga! Är sugen på att köpa en, men när kommer jag använda den?

2011-05-20 @ 09:10:27
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Dana

Jaaa, köp en Saree... och ha det på vårt bröllop! Vad fin du kommer att vara!

2011-05-30 @ 01:19:39
Postat av: Sara

Jaaa! Jag vill ha saree på mig då =)

2011-05-30 @ 20:26:14
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0