Trött

Jag önskar så att jag hade min egna vespa här. Det blir jobbigt att åka buss överallt och dyrt att åka rickshaw korta sträckor. Så jag har varit ute hela dagen idag, kom hem strax efter sex... På morgonen var jag och bokade tågbiljetter, därefter lämnade jag in min mobil på reperation (är utan mobil för tillfället) och åt sedan lunch. Jag drog hem, träffade på Monisha och hennes bröder som rusade fram och berättade att en kattmamma hade dött. Så då ville de ha pengar så de kunde köpa mjölk till ungarna. Jag gav dem pengar, de köpte mjölk, sedan lämnade vi den till ungarna. Sen gick jag in och skulle fixa iordning mig för att fotograferas för en tidning... Samtidigt som ungarna var här och ville komma in i lägenheten och kolla. De gick runt och när de fick syn på kylskåpet blev de så fascinerade!

Flickan, Monisha, frågade om hon fick komma hit med en flaska vatten som jag kunde förvara i kylen, så att hon kunde dricka kallt vatten... Tänk vilka skillnader det är mellan oss, trots att vi bor grannar. Barnen hade föresten frågat sin mamma om pengar först, till mjölken, men hon hade sagt nej. Mjölken kostade 7rs...

Jag tog sedan bussen till käpcentret Forum, blev fotograferad, satt sedan och pratade med en gammal man, som sitter där varje torsdag mellan 3 och 4. Han ville att hans 32 åriga son skulle gifta sig med mig. Jag tackade nej, men han envisades ändå med att jag ska komma nästa torsdag så att han kan visa en bild på honom..

Sedan stötte jag på en vän på gatan, han bjöd mig på en jättegod mangojuice. Satt och snackade lite, sedan började jag leta efter tandläkare. Hade tänkt att jag kanske skulle bleka tänderna här, men det verkade vara ganska dyrt, inte så stor skillnad från Sverige, så vi får se om det blir av....

Och nu äntligen är jag hemma. Helt slut av allt promenerande jag har gjort i värmen idag..


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0