Världens lyckligaste!

Om det ändå såldes grillchips i Indien, vad glad jag hade varit jämt då. Igår fick jag ett jättestort paket av mamma, som var fyllt med massa goda saker som behövs efter över ett halvår i Indien.. Grillchips, Marabou, lösgodis, tacokrydda, tidningar etc.. Det kändes som julafton när paketet kom. Det tråkiga var att jag precis hade målat naglarna när min granne knackade på och sa att jag fått paket, så när jag hade paketet hemma, fick en kompis öppna det åt mig, och dra fram sak efter sak...

Det roligaste var när jag bjöd honom på saltlakrits! Det är typ min hobby här, haha, när jag väl har det vill säga. Jag börjar alltid med att säga, åh, du måste smaka på den här godisen den är sjukt god. De stoppar in en liten bit, tar en tugga och spottar ut godisen och frågar vad tusan det där var för någonting.. Haha, jag får mig alltid ett gott skratt...


Världens lyckligaste med mina absoluta favoriter. Synd att det inte gick att skicka röd mjölk till Indien också... Grillchips och mjölk, vilken kombo!

Kvällen igår var riktigt rolig, jag var på Banana beach tillsammans med Rukesh, Bonny och italienaren Gianluca Gallo! Jag körde rickshaw en bit för första gången, och det var sjukt kul! Jag tog till och med betalt å chaufförens vägnar.. Trots att de flesta klubbar stänger halv tolv, somnade jag runt fyra på morgonen. Natten spenderades nämligen på en "hemligt öppen klubb". Även där träffade jag på en massa folk jag kände.

Nu ska jag ut och äta middag tillsammans med min vän Bonny. Jag hoppas på Bbq Nation, där man grillar sin egna mat på bordet, men då det är söndagkväll tror jag att det är fullt där. Vi får se vart vi hamnar...


Comment
Postat av: Lisa

Kan tänka mig att du var lycklig när ditt stora paket kom, helt sprängfyllt med goda saker :-)

Nu blev jag också sugen på grillchips bara för det. Har nog inte ätit det på flera månader. Fast när jag var och handlade i fredags gick jag och glömde på en påse, lade ner den i korgen och sedan tog jag ut den igen!! Kom på att jag inte var sugen. Ha ha!



Kram på dig

2011-05-09 @ 15:56:17
Postat av: Sara

Det är lite skandal att du frivilligt inte har ätit grillchips på så länge, önskar att jag inte heller var sugen! Men det är nästan värre nu när jag har chipsen här, jag har såklart redan öppnat den, men jag äter bara några få chips åt gången, så att de inte ska ta slut snabbt.. Nästan lite som tortyr kan man säga...



Är Kim hemma nu?

2011-05-09 @ 18:02:54
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0